Бисквитки

петък, 12 януари 2018 г.

Отворено писмо


Последните дни в ППМГ - Враца са изпълнени с упорита работа, свързана с близкото и по-далечно бъдеще на училището и по-точно с предстоящия прием на ученици за следващата учебна година.
Разтревожени сме, но имаме и надежди, защото можем да разчитаме на доверието и подкрепата на кмета на Община Враца Калин Каменов. Благодарим му за това, че подкрепя всички инициативи и дейности на училището и че помага за обогатяването и разширяването на материалната му база и че вярва в предложения от нас план-прием за следващата учебна година.
Апелираме към всички ученици, към техните родители и към всички приятели на врачанската природо-математическа гимназия за търпение и спокойствие. 
Заедно ще успеем! 

от ръководството и колектива на ППМГ


ППМГ "Академик Иван Ценов"
Враца

Съобщение


Община Враца уведомява всички жители, че в сградата на общинска администрация текат строително-ремонтни дейности и поради тази причина за определен период от време ще бъдат прекъснати телефонните връзки.
Контакт с отделните административни звена и отдели ще се извършва чрез телефона на централата 092/ 62 45 81, 62 45 82, както и на електронната поща obshtinavr@b-trust.org.

28 физически лица са подали декларации по интернет в офис Враца


 
Ако подадат декларациите си по електронен път до 31 януари 2018 г., физическите лица могат да ползват 5% отстъпка върху данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, но не повече от 500 лв. Допълнително условие е да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията, както и да внесат целия размер на данъка за довнасяне до 31 януари 2018 година.
Досега в офис на НАП Враца 28 физически лица са подали по интернет декларациите си и могат да намалят данъка си с отстъпката от 5%,  от тях 7 са подадени чрез ПИК.
От НАП напомнят, че срокът за подаването на декларациите за облагане на доходите тази година изтича на 30 април, който е работен ден.
Най-лесно и бързо формулярите могат да се подадат по електронен път, без електронен подпис. За целта е необходим ПИК, който се издава безплатно в офис на НАП.
От началото на годината в офис Враца са подадени 45 заявления за издаване на персонален идентификационен код /ПИК/.
Справката за изплатени доходи извън трудов договор (подавана от самоосигуряващи се лица и предприятия) ще се подава по-рано от досега, а именно до 15 март, вместо до 30 април. Това ще даде възможност чрез е-услугите на НАП физическите лица да проверят преди да е изтекъл срокът за подаване на данъчни декларации, какви доходи от хонарари и други, различни от заплата са получили, което значително ще ги облекчи.
Информация за попълване и подаване на данъчни и осигурителни декларации и внасяне на суми към бюджета може да се получи на телефона на НАП 0700 18 700 на цената на градски разговор или в сайта на НАП www.nap.bg.  


: Юлия Грънчарова                




Спряно водоподаване

“Водоснабдяване и канализация” ООД – Враца уведомява своите потребители, че поради възникнала авария, днес 12.01.2018г. ще бъде спряно водоподаването в района на бул.”Хр. Ботев” в частта от ул."Оборище" до ул."Цар Симеон" и  ул.”Ниш” от 10:30ч до 17:00ч.
ТЕЛ: 092 66 11 19
МОБ.ТЕЛ: 0889 316 774

четвъртък, 11 януари 2018 г.

СПРЯНО ВОДОПОДАВАНЕ

Водоснабдяване и канализация” ООД – Враца уведомява своите потребители, че поради възникнала авария, днес 11.01.2018г. ще бъде спряно водоподаването в района между бул."Хр.Ботев", ул."Остри връх", ул."Река Лева" и ул."Гурко" до 16:00ч.
ТЕЛ: 092 66 11 19
МОБ.ТЕЛ: 0889 316 774

ПОКАНА ЗА ОБЩЕСТВЕНА КОНСУЛТАЦИЯ


 
УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА,
 Община Враца уведомява обществеността и заинтересованите физически и юридически лица за организиране на обществена консултация във връзка с приемане на второ четене на проект на Наредба за изграждане и възстановяване на елементите на техническата инфраструктура на територията на община Враца.
С предложения проект на Наредба се уреждат общите правила и се регламентират отношенията между Община Враца и всички възложители на строително-монтажни работи, при които е възникнала необходимост от извършване на прокопавания на терени общинска собственост.
Обществената консултация ще се проведе на 19 януари 2018г., от 17.00ч., в Конферентната зала на Общински съвет-Враца, съгласно Решение № 667 по Протокол № 44 от 19.12.2017г. на Общински съвет-Враца.
На основание чл. 26, ал. 3 от Закона за нормативните актове на интернет страницата на Община Враца е публикуван проектът, придружен с мотиви за неговото приемане.
Предложения и становища могат да бъдат направени и на e-mail: obshtinavr@b-trust.org или подавани в писмен вид в Центъра за административно обслужване  на  Община Враца.
 

С уважение,
МАРИЯ ПОПОВА
ЗА КМЕТ НА ОБЩИНА ВРАЦА
(съгл. Заповед №85/10.01.2018г.)

сряда, 10 януари 2018 г.

Свършиха билетите за представление

Свършиха билетите за "Симулатор за чифтосване" за утре вечер, 11.01.18 г., свършиха. Представлението ще се играе отново на 24.01.18 г.

През следващата декада приятелите на театъра могат да гледат:

12.01`18г. – петък в Камерна зала от 19.00ч.
Една жена, трима мъже” от Пeтър Петрович-Пеция

13.01`18г. – събота в Камерна зала от 10.30ч.
Опасно зимно приключение” от Панчо Панчев

16.01`18г. – вторник в Камерна зала от 19.00 часа
Летене” от Оля Мухина 

17.01`18г. – сряда в Камерна зала от 19.00 часа
Бащата” от Аугуст Стриндберг

18.01`18г. – четвъртък в Камерна зала от 19.00 часа
Съвсем проста история” от М.Ладо

20.01`18г. – събота в Камерна зала от 10.30ч.
Хитър Петър от Панчо Панчев”

вторник, 9 януари 2018 г.

Спряно водоподаване

Във връзка с извършване на строително-ремонтни дейности свързани с превключване на новоизграден водопровод по проекта за Водния цикъл на гр.Враца, днес 10.01.2018г. водоподаването ще бъде спряно от 10:00ч до 14:00ч в района на ж.к. Медковец.

Каменов: Ако искаме Враца да се развива като икономически център трябва да има кадри за бизнеса



„Ако искаме Враца да се развива като икономически център трябва да можем да осигурим кадри за бизнеса“. Това каза кметът Калин Каменов на работната среща с директорите на училища от града, на която бе обсъден държавният план-прием за учебната 2018/2019 г. след 7 клас. Съвещанието продължи повече от три часа и на него присъстваха още областният управител Малина Николова, председателят на Общински съвет - Враца Румен Антов, заместник-кметът по хуманитарни дейности Петя Долапчиева, общински съветници, началникът на Регионално управление на образованието Галина Евденова, директорът на Дирекция „Бюро по труда“ Маргарита Ангелова, изпълнителният директор на Търговско-промишлената палата във Враца Илияна Филипова, председателят на КРИБ - Враца Пенка Петрова, представители на бизнеса в града.
На дискусията бе посочено, че трябва да се увеличи броят на професионалните паралелки, поради факта, че бизнесът има нужда от определени професии. Представители на бизнеса в града уточниха, че има фирми във Враца, които ще бъдат доведени до фалит, заради дефицит на обучени специалисти.
Каменов посочи, че правилното и реалистично формиране на паралелки и осигуряването на кадри е проблем не само в града, но и на цялата община. Трябва да има синхрон между бизнеса и училищата, а убеждаването на родители и деца да бъде съвместно. Професиите, които се обучават в училищата да бъдат промотирани от учители, които да стимулират, мотивират и вдъхновяват.
По време на срещата представителите на бизнеса предложиха, че ще подкрепят и помагат финансово ученици, които завършват средно образование и учат след това задочно. В същото време ако учебно заведение осигури кадри на бизнеса ще получи стимул.
Представителите на училищата изказаха своя аргумент за план-приема, както и посочиха притеснения при реализирането му.
Областният управител Малина Николова коментира, че направените предложения трябва да бъдат реалистични и подкрепи предложението да се завиши броят на професионалните паралелки. От своя страна заместник-кметът Петя Долапчиева уточни, че ако не се направят компромиси, ощетяваме собствения си град, защото има ли бизнес, ще има и хора във Враца.
„Три часа вече дискутираме, обсъждане и планираме паралелките за следващата учебна година така, че да може постепенно и плавно да създаваме паралелки, които са в помощ не само на бизнеса, а на Враца, защото град без бизнес се превръща в замиращ“-допълни още Каменов и обобщи, че когато имаш професия тя ти дава гаранция за работа и сигурно бъдеще.
На първата среща, по повод държавния план-прием за 2018/2019 г. бе уточнено, че общият брой на ученици за следващата учебна година след 7 клас е 579. Предложено е да се намали общият брой на паралелките от 29 на 26, като от тях 16 да са професионални.