Бисквитки

петък, 30 март 2018 г.

Започва функционирането на „синя зона“ в района на ул. „Петропавловска“


        Общинско предприятие „Паркинги и гаражи“ уведомява жителите и гостите на Враца, че от 2 април /понеделник/ се възобновява действието на „синята зона“ в района на ул. „Петропавловска“. Престоят на автомобили на паркингите зад хотел „Хемус“, кино „Метропол“ и Земеделската служба ще бъде таксуван, съгласно утвърдените цени за платено паркиране.


Тестват Националната система за предупреждение


На 02 април /понеделник/ ще бъде тествана Националната система за предупреждение и оповестяване на органите на изпълнителната власт и населението при бедствия и за оповестяване при въздушна опасност. В 13.00 ч. в гр. Враца и в още 10 областни града, както и в 30-километровата зона за неотложни защитни мерки на АЕЦ „Козлодуй“, ще бъде тествана сиренната система на страната, с цел проверка на техническото състояние на съоръжението и обучение на населението за разпознаване на сигналите, излъчвани от акустичните сиренни устройства.
Националните сигнали за тревога и край на тревогата ще бъдат задействани в областните градове Бургас, Варна, Кърджали, Монтана, Пазарджик, Плевен, Пловдив, Русе, Смолян, София, Враца и в Столична община. Сигналите ще бъдат съпътствани от гласова информация.

Община Враца с превантивни мерки срещу нередовните таксиметрови шофьори


            Съвмени проверки на такиметровите шофьори, извършващи дейност в общината, ще стартират през месец април. Това стана ясно след проведената работна среща, организирана от заместник-кмета Мария Попова. „След множество подадени сигнали от недоволни клиенти от различни таксиметрови фирми в града, бе взето решение за извършване на съвместни проверки от пет компетентни институции. С предприемането на превантивните мерки се цели преустановяване на порочни практики в превоза на пътници и нарушаването на нормативните уредби“ – коментира Попова. Заместник-кметът допълни, че в началото на годината  всички шофьори, осъществяващи таксиметров превоз, са били уведомени че трябва да развиват своята дейност съобразно действащото законодателство.
            При специализираните инспекции  ще се следи за спазване на данъчното и трудовото законодателство, за валидни разрешителни, както и за законосъобразното и безопасно извършване на таксиметров превоз на пътници. При констатирани нарушения контролните органи ще съставят актове за извършване на административни нарушения.
            На работната среща присъстваха още: директорът на НАП в града – Александър Александров, началникът на областния отдел „Автомобилна администрация“ Любомир Бранков, ръководителят на КАТ – Враца Иван Коцев, представител на „Инспекция по труда“, ръководителят на звено „Инспекторат“ Галя Цветанова и Виктория Начева – старши експерт „Транспорт и пътища“ в Община Враца.
            В края на срещата Мария Попова коментира, че проверките са началото на една добра комуникация и координация между петте институции, с цел осигуряване на по-сигурен таксиметров превоз в града.
            Община Враца апелира ползвателите на таксиметрови услуги, както и шофьорите на таксита, да подават сигнали за нередности на дежурния телефон в местната администрация: 0885 11 88 57.



четвъртък, 29 март 2018 г.

Враца ще посрещне с пъстра украса Цветница и Великден

Враца ще посрещне с пъстра украса Цветница и Великден
                В навечерието на големите български празници – Цветница и Великден, Община Враца започна да украсява централната пешеходна зона в града с рисувани яйца. По случай стартиралите пролетни празници в общината, с почти 100 декоративни яйца бе украсено голямо дърво, разположено пред сградата на Пощенска палата. По бул. „Никола Войводов“ са поставени изрисувани яйца, с височина от един метър.
            В началото на площад „Христо Ботев“ е изградена арка, украсена със зеленина и декоративна растителност. Предстои да бъдат позиционирани и три двуметрови великденски яйца, изрисувани от талантливите ръце на художник.
            Община Враца припомня, че следващото събитие, включено в програмата на Пролетните празници е Лазаровден. Празникът ще се проведе на 31 март, от 11:30 часа, на площад „Христо Ботев“. Врачани ще могат да се насладят на лазарски танци, изпълнявани от танцов състав „Хемус“. Кулминацията в програмата за деня е представяне на ритуала лазаруване, в който участие ще вземат възпитаници на детски градини във Враца, съвместно с малките танцьори от „Радост“. Организаторите на събитието канят всички деца да се присъединят към древния български обичай.

Община Враца отчете успешни проекти


В рамките на работна срещу между представители на Министерски съвет, министерства и европейски фондове, екипите на проектите „СТИМУЛ за ранно детско развитие“ и на звено „Център за младежки дейности“, представиха успешно реализирани дейности и добри практики.
Държавните експерти посетиха сградата на проект „СТИМУЛ за ранно детско развитие“, където се запознаха с извършените дейности през последните две години, обхванатите целеви групи, както и с иновациите, въведени от екипа по проекта. На срещата присъства и заместник-кметът Петя Долапчиева, която приветства гостите и ги запозна със социалната политика на Община Враца.
По време на работната среща представителите на изпълнителната власт и европейските структурни фондове посетиха Младежкия център в града. С интерактивна презентация бе представена извършената работа по проекта. В края на форума, младежките работници изказаха своите впечатления от участието си в еко лагера „БЕЗ ПЛАН“, който се проведе през месец март.
Запознавайки се в детайли със свършената работа в двата проекта, представителите на министерствата изразиха удовлетворение от факта, че Враца е пример за град, предоставящ разнообразни социални услуги, обхващащи голям брой жители на общината.



Тест на сирените


На 02.04.2018 г. ще бъде тествана Националната система за предупреждение и оповестяване на органите на изпълнителната власт и населението при бедствия и за оповестяване при въздушна опасност.  Точно в 13.00 ч. в гр. Враца и в още 10 областни града, както и в 30-километровата зона за неотложни защитни мерки на АЕЦ „Козлодуй“, ще бъде тествана сиренната система на страната, с цел проверка на техническото състояние на системата, придобиване на умения от длъжностните лица и обучение на населението за разпознаване на сигналите, излъчвани от акустичните сиренни устройства.
Националните сигнали за тревога и край на тревогата ще бъдат задействани в областните градове Бургас, Варна, Кърджали, Монтана, Пазарджик, Плевен, Пловдив, Русе, Смолян, София, Враца и в Столична община. Сигналите ще бъдат съпътствани от гласова информация.

сряда, 28 март 2018 г.

Изтича крайният срок за заявяване на временни търговски обекти за сезонна търговия

 Община Враца напомня, че изтича крайният срок, в който могат да се подават заявления от юридически и физически лица – търговци за ползване на временни търговски обекти за сезонна търговия, съгласно одобрена схема от главния архитект (за сезонно разполагане на преместваеми съоръжения за търговия) и общински площи за сезонна консумация на открито (летни тераси). Заявления за ползване (по образец) се подават в Информационния център в сградата на Община Враца не по-късно от 2 април 2018 г. Комисия от общинска администрация, ще разгледа постъпилите заявления (само за преместваемите съоръжения) и ще класира участниците по следните критерии: - заявен най-голям размер на ползвана площ; - стокова специализация; - други специфични условия, определени от комисията. Търговците следва да заявят реално използваната от тях общинска площ за разполагане на маси и столове за сезонна консумация на открито или временни търговски обекти за сезонна търговия. За разполагане на маси и столове, за сезонна консумация на открито, за дните преди 01 април и след 31 октомври на календарната година се събира такса на кв.м. на ден, а за сезона на месец. Разрешителните за търговска дейност ще се получават лично от заявителите или упълномощени от тях лица след заплащане на такса в Центъра за административно обслужване на Община Враца.

Лотарията с касови бележки с 4500 последователи във Фейсбук


11 милиона касови бележки играят за наградата от 50 000 лева
          Над 11 милиона касови бележки са регистрирани до този момент за участие в надпреварата за 50 000 лв., голямата награда във втория сезон на Лотарията с касови бележки на НАП. Фискалните бонове, записани в играта до сега, са на обща стойност 157 млн. лв., а средно за шестте месеца от старта на Лотарията един участник регистрира по около 200 касови бележки.
          Лотарията с касови бележки набира популярност и в социалната мрежа Фейсбук. Там страницата на играта - https://www.facebook.com/kasovbon, има близо 4500 последователи и 4130 харесвания от регистрирани потребители. Над ¼ от феновете на Лотарията във Фейсбук са от столицата, а 75% - са жени.
Следващата седмична награда ще бъде изтеглена на 30 март в сутрешния блок на bTV, малко преди 9,00 ч. Късметлията ще получи чисто нов таблет с впечатляващи показатели и две камери. Четвъртата месечна награда, която е 2000 лв., ще бъде изтеглена на 16 април, отново в ефира на bTV.
В данъчната лотария имат право да участват всички български граждани, които са навършили 14 години и регистрират фискалните си бонове в интернет, на специално създадения за целта сайт – www.kasovbon.bg. Както и през миналата година, данните, които трябва да бъдат въведени за участие, са стойността на покупката, датата и часа, в който е издадена касовата бележка. Няма ограничения за минимална или максимална стойност на покупките, допълват от НАП.
Мая Динчева

Остават няколко дни за подаване на корпоративните декларации


Документите се изпращат единствено по електронен път
Срокът за подаване на годишната декларация за облагане с корпоративни данъци за 2017 г. изтича на 2 април 2018 г., тъй като 31 март е в събота. С тази декларация се подава и годишен отчет за дейността. В същия срок трябва да се плати и дължимият корпоративен данък, след приспадане на направените авансови вноски.
От НАП напомнят още, че от тази година всички декларации по Закона за корпоративното подоходно облагане, за които задължението за подаване възниква след 31.12.2017 г., се подават единствено по електронен път. Това се отнася и за годишната декларация за облагане с корпоративни данъци за 2017 г.
От НАП напомнят също, че от тази година дължимите данъци и осигурителни вноски могат да се превеждат с банкова карта без такси. Това става по два начина - чрез е-услуга, достъпна чрез портала за електронни услуги на НАП, както и чрез инсталираните физически ПОС терминали на работните места в салоните за обслужване на Агенцията. Плащането на задължението към хазната може да стане и във всяка банка с попълване на вносна бележка за плащане към бюджета.
Неподаването на декларациите се санкционира, като минималната глоба е 500 лева за юридическото лице и 200 лева за управителя на фирмата.
Повече информация за попълването и подаване на декларацията за облагане с корпоративен данък може да се получи на телефона за информация на НАП 0700 18 700 на цената на градски разговор.
Мая Динчева

вторник, 27 март 2018 г.

P онлайн хонорарите си от 2017 г.


От днес физическите лица могат да проверят в сайта на НАП дали за тях има подадени данни от предприятия и от самоосигуряващи се лица за изплащани доходи, различни от тези по трудов договор, като например хонорари. Така гражданите ще могат да проверят и попълнят коректно годишните си декларации за облагане на доходите. Е-услугата „Справка за изплатени доходи (различни от трудови) на физически лица“ е достъпна чрез Портала на НАП за електронни услуги https://inetdec.nra.bg/, с ПИК или електронен подпис. Е-услугата предоставя информация също за вида и размера на изплатения доход, както и заудържания данък. 
От НАП напомнят, че срокът за подаването на декларациите за облагане на доходите от 2017 г. изтича на 30 април 2018 г., като дотогава трябва да се плати и посоченият в тях данък за довнасяне. Най-бързо и лесно декларациите се подават онлайн с ПИК или електронен подпис. Статистиката от подадените до този момент подоходни декларации на физическите лица сочи, че всяка втора е подадена по електронен път. 
Информация за попълване и подаване на данъчни и осигурителни декларации и внасяне на суми към бюджета може да се получи на телефона на НАП 0700 18 700 на цената на градски разговор или в сайта на НАП www.nap.bg.  

понеделник, 26 март 2018 г.

Със засаждане на лози бе поставено началото на Пролетните празници във Враца


Със засаждане на лози бе поставено началото на Пролетните празници във Враца
            Десет лози от сорта „Врачански мискет“ бяха засадени в дворното пространство до Детската музикална школа в града. Програмата откриха танцьорите на представителен танцов състав „Хемус“. Негово Високопреосвещенство Врачанският митрополит Григорий, в съслужие със свещеници от епархията, освети насажденията.
На събитието, с което се постави началото на Пролетните празници в града, присъства и кметът Калин Каменов. „Щастлив съм, че днес създаваме нещо, свързано с един от символите на града ни – Врачанския мискет. Така, в центъра на Враца ще бъде обособен кът, където жители и гости на града да видят как изглеждат насажденията от популярния винен сорт грозде. Надявам се, че с общи усилия ще предадем традицията на младите хора. Пожелавам на всички здраве и нека заедно се наслаждаваме на празничната програма, в навечерието на Великден“ – отбеляза Каменов по време на празника.
Спазвайки традицията, лозите бяха засадени само от мъже. Кметът Каменов, Врачанският митрополит Григорий, председателят на Общинския съвет Румен Антов, заместник областният управител Комитски и производителят на известното врачанско вино – Тихомир Костадинов, положиха насажденията от сорта „Врачански мискет“.
В рамките на културната програма беше представена историята на лозарството във Враца и по-конкретно – на насажденията от сорта „Врачански мискет“.
Събитието завърши с дегустация на вино, под звуците на духовия оркестър при Народно читалище „Развитие“.
На празника присъстваха още: заместник-кметът Долапчиева, жители и гости на града.
 

НАП и БИМ проверяват бензиностанции


Инспектори на НАП и Български институт по метрология проверяват бензиностанции за съответствие на представената от търговците блок схема наелектронната система с фискална памет (ЕСФП) с действителното състояние на място. Изискването за подаване на блок схемите в НАП бе въведено с промени в законодателството през миналата година.
В обхвата на проверките попадат обекти, при които е налице риск от укриване на оборотите или от манипулиране на данните, получени от ЕСФП. Органите на двете агенции ще подложат на проверка и обекти, за които не са отстранени нередностите в блок схемата, както и такива, за които е наложително извършването на метрологична проверка от органите на БИМ. При установени несъответствия на блок схемите с организацията на електронните системи с фискална памет, на търговците ще бъде дадено предписание за корекция, а ако такава не бъде направена, ще бъдат налагани административни санкции, допълват от двете ведомства. 
От приходната агенция напомнят, че блок схемата, подписана с електронен подпис (КЕП), се подава единствено чрез електронно съобщение, подписано също с КЕП на е-адрес на териториалната дирекция на НАП по местонахождение на обекта. В случай на упълномощаване, в електронното съобщение се прилага и електронно подписано пълномощно. 
Допълнителна информация за изискванията към обявяването на блок схеми на обекти за търговия с горива може да се получи на телефона за информация на НАП 0700 18 700 на цената на градски разговор. 
2Мая Динчева